pátek 1. června 2012

Dvoubarevná bábovka

Ingredience
1 hrnek celozrnné mouky
1 hrnek bílé polohrubé mouky
2/3 hrnku třtinového cukru
1/4 hrnku oleje
1 hrnek ovesného mléka (nebo jiného rostlinného mléka či vody)
1 lžíce kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
1 zralý rozmačkaný banán
1/3 hrnku kvalitního kakaa

Postup
V míse smícháme sypké ingredience, přilijeme olej, mléko a rozmačkaný banán a pořádně zamícháme (nebo vše dáme do mixéru a ten to udělá za nás). Zapneme troubu na 170°C.
Těsto rozdělíme na dvě půlky, do jedné přidáme kakao a promícháme. Obě půlky poté vlijeme do vymaštěné a vysypané (moukou či kokosem) formy na bábovku. Dáme do trouby a pečeme cca 40-50 minut. Troubu zbytečně neotvírat! Až se nám bude bábovka zdát hotová, píchneme do ní špejlí - pokud se těsto nebude lepit, můžeme ji vytáhnout :)

12 komentářů:

  1. A kdy tam dáš ten banán? Každopádně díky moc za inspiraci, zrovna včera sem dostala chuť na bábovku a říkala sem si, že bych mohla zkusit nějakou veganskou :D .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé, děkuju za upozornění!:) dám ho tam společně s olejem a mlékem :))

      Vymazat
  2. Právě jsem dopekla, tak jsem zvědavá. Vypadá skvěle, díky za recept. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak sem ji dneska pekla dvakrát..ani jednou nevyskočila :-( ta první po hodině a něco...a ta druhá skoro dvě hodiny... vyskočila trochu a vevnitř je hroooozně lepivá :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mi mrzí, nedávno jí pekla známá a povedla se :( Měla si předehřátou troubu, že se dělala tak dlouho? Nebo nebylo těsto moc tekuté?

      Vymazat
    2. Taky se mi nepovedla :( nevím kde se stala chyba :/

      Vymazat
  4. No já jí dělala do jiné formy a mám jí trochu zdrclou :( ale chutově méně sladké, což mi nevadí :)

    OdpovědětVymazat
  5. ahoj necerpala si nahodou inspiraciu odtialto? http://soucitne.cz/recepty/sladka-jidla/babovka-vegan ak ano staci pridat pred kypriacim praskom lyzicu jablcneho octu alebo polku mixnuteho jablka, aby to malo z coho vykysnut.:)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, četla jsem že se cukr bělí kostním uhlím ze zvířat.
    Jaký na to máš názor?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, taky jsem o tom slyšela, ale pak jsem četla něco, že je tomu tak prý jen v USA, ale těžko říct. Každopádně já používám třtinový cukr, takže to neřeším :)

      Vymazat
  7. ahoj :) dnes som piekla tuto babovku uz druhy krat a znova vysla skvele ! dakujem za vynikajuci recept :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem jí teď dopekla a vůbec nestoupla, je zdrclá :( Nevadí. Chuťově je fajn.

    OdpovědětVymazat