pátek 5. dubna 2013

Brownies z červené řepy


Ingredience
300 g syrové červené řepy
100 g celozrnné špaldové mouky
100 g hladké pšeničné mouky
150 g třtinového cukru
70 g kakaa
200 ml rostlinného mléka (já použila mandlové)
50 ml rostlinného oleje
50 ml jablečného pyré 
1 vrchovatá lžíce prášku do pečiva bez fostátů
špetka soli

+ nasekaná hořká čokoláda a oříšky podle chuti (dala jsem 40 g 84% čokolády a asi 50 g mandlové drti z výroby mandlového mléka)

Postup
Červenou řepu omyjeme, nakrájíme na kostky a dáme vařit doměkka. Mezitím si plech vymažeme olejem a vysypeme strouhaným kokosem.
Po uvaření vodu z řepy slijeme, přilijeme 100 ml rostlinného mléka a tyčovým mixérem rozmixuje na pyré. Přilijeme zbytek rostlinného mléka, olej a jablečné pyré a promícháme.
V míse smícháme oba druhy mouky s kakaem, cukrem, solí, práškem do pečiva, nasekanými oříšky a čokoládou. Přilijeme tekutou směs s řepou a vše smícháme. Těsto nalijeme na plech a pečeme v předehřáté troubě na 180° C asi 25 minut (na špejli pro kontrolu by měly zůstat vlhké drobečky a povrch brownies má být lesklý, ale suchý).

Poznámky
Část kakaa můžete nahradit jeho zdravější (a levnější!) alternativou - karobem (já jsem dala půl na půl karob a kakao). 

12 komentářů:

  1. Vypadá to pěkně ... ale lžíce prášku do pečiva? To jsou tak 4,5?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A můžu se zeptat, na jak veliký je to plech?

      Vymazat
    2. Je to na velký plech, já mám cca 30x40 cm :)

      Vymazat
  2. To vypadá fantasticky, máš tu úžasné recepty!

    OdpovědětVymazat
  3. Já to upekl a je to skvělé...! Jakub

    OdpovědětVymazat
  4. Diky moc, dobry napad s tou repou. Skusala som, podarilo sa. Pacia sa mi tvoje recepty ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Prosím, prosím, celozrnná špaldová mouka tzn. hladká?
    Moc díky Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na obalu to nepíší, ale dle struktury bych hádala, že hladká :))

      Vymazat
  6. moooc děkuji za recept. dnes jsem upekla a nejraději bych to hned snědla. mám aspoň svačinky na další dny do práce. děkuji ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Včera večer upečeno a dnes už nic není :-D Ujídala jsem už horké, luxusní dobrota, stejně jako fazolové. Díky za skvělé inspirace. Miša

    OdpovědětVymazat