čtvrtek 7. listopadu 2013

Ovesný koláč s jablky


Ingredience
Těsto
2 hrnky ovesných vloček
1/4 hrnku celozrnné mouky
400 g jablek
1/4 hrnku datlového (či jiného) sirupu
1 lžička jedlé sody
1 lžíce citrónové šťávy
apple pie* koření

Drobenka
1/3 hrnku ovesných vloček
1/4 hrnku nasekaných vlašských ořechů
1 lžíce datlového (či jiného) sirupu

*Apple pie koření
1 lžička mleté ​​skořice
1/2 lžičky muškátového oříšku
1/4 lžičky mletého nového koření
1/4 lžičky mletého zázvor

+ 2 velká jablka nakrájená na půlměsíčky

Postup
Troubu předehřejeme na 170° C. V misce smícháme všechny ingredience na drobenku.
Jablka nakrájíme na malé kostičky a ve velké míse je rozmixujeme tyčovým mixérem na pyré. Přisypeme ovesné vločky, apple pie koření, citrónovou šťávu a datlový sirup a vše ještě pomixujeme. Nakonec přisypeme celozrnnou mouku a jedlou sodu a vše pečlivě promícháme. Těsto nalijeme do nepřilnavé formy na dort (pokud nemáte nepřilnavou formu, pak jí vymažte olejem a vysypte hrubou moukou či strouhaným kokosem), obložíme jablky nakrájenými na půlměsíčky a posypeme drobenkou. Dáme péct do trouby na cca 30 minut (test špejlí to jistí ;).

Poznámky
Už dlouho jsem chtěla zkusit nějaký ovesný koláč a hned tenhle první se moc povedl (pěkně se po něm zaprášilo :D) a pokud máte stejně jako já rádi vláčné moučníky, tak by vám mohl tento koláč také zachutnat :)

27 komentářů:

  1. Vypadá dobře a máš to krásně nafocené :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá úžasně, zítra se stavím :D <3

    OdpovědětVymazat
  3. Ten vypadá úžasně! Nějaký podobný podzimní recept jsem hledala, děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  4. mňam, ani nevím jak chutná, ale tuším, že je dokonalý!
    zabíjíš mě takhle na večer :D

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá úžasně!:) jen kdyby se mi chtělo ho upéct:D

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá moc dobře :) Ty fotky jsou jako vždycky úžasné, ten koláč na nich vypadá naprosto neodolatelně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Haha, mam stizene podminky a na byte vedou jenom mikrovlnku, myslis, ze by se to nejak nepokazilo? Mam straxh aby sr to spis neuvarilo;D a taky mam abstak po pečení;D

    OdpovědětVymazat
  8. vypadá skvěle, hned bych po něm sáhla :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ten vypadá báječně, mám tu nějaká jablka od dědečka, tak asi padnou na koláč :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ten koláč bych snědla z toho obrázku :D ! Vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  11. mňam!))
    to bych mohla upéct zítra, děkuju za tip!:)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc se mi to líbí, mám ráda tyto koláče :), myslíš, že by šel dát místo datlového sirupu i javorový? :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ak chutná rovnako dobre ako vyzerá tak to musím vyskúšať.
    Máš naozaj skvelý blog a našla som tu mnoho zaujímavých receptov, ktoré určite tiež vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá moc dobře.
    Škoda, že mě teď koláčové období přešlo. :D Ale myslím, že recept někdy určitě zkusím... :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, jablka mixovat i se slupkou? Díky Lucka

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj, můžu se zeptat, jak velkou dortovou formu? My máme totiž doma malou a velkou, tak pro odhad, když bych chtěla dělat tu velkou :) Děkuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mám dortovou formu o průměru 22 cm :))

      Vymazat
    2. Děkuju :) Použila jsem velký hrnek a trochu si poupravila recept, ale byl hrozně dobrý! :) Máš skvělé recepty.

      Vymazat
    3. Jsem ráda, že chutnalo! Děkuju moc :))

      Vymazat
  17. dneska jsem si ho dala k snídani, je výborný!!!:)

    OdpovědětVymazat
  18. Super recept :) muzu misto sirupu pouzit med? Diky :)

    OdpovědětVymazat