neděle 27. dubna 2014

Cizrna na paprice



Ingredience (2 porce)
400 g vařené cizrny
1 hrnek zeleninového vývaru (250 ml)
1/2 hrnku ovesné smetany (125 ml)
3 tenkostěnné papriky (150 g)
1/3 pórku (100 g)
1 střední cibule (60 g)
1 a 1/2 lžíce sladké papriky (část můžete nahradit pálivou paprikou)
1/2 lžíce citrónové šťávy
1 lžíce oleje
pepř, sůl

Postup
Nadrobno nakrájenou cibuli nechte zesklovatět na oleji, přidejte papriku a chvíli míchejte (stačí jednu či dvě minutky, dávejte pozor, aby paprika nezhořkla). Poté přilijte zeleninový vývar a polovinu množství cizrny. Vše rozmixujte tyčovým mixérem, přidejte zbytek cizrny, nakrájený pórek a papriku a vařte, dokud pórek nezměkne. Poté přilijte ovesnou smetanu a dochuťte pepřem, solí a citrónovou šťávou. Podávejte s rýží, těstovinami, chlebem,...co vás napadne :)

17 komentářů:

  1. Mňam! Skvělé, cizrnu mám zrovna v plánu pozítří, už jí mám namočenou a tohle vypadá skvěle, aspoň nemusím přemýšlet, jak jí tentokrát udělám:) V ledničce mám i smetanu, používáš také tu v černé krabičce Oatly? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento recept chci už dlouho zkusit! Našla jsem i recept s hlívou na paprice, to taky nezní špatně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Cizrnu miluju na všechny způsoby,a tenhle patří k těm nejlepším :3cizrna je jednoznačně nejlepšejší luštěnina na světě :D...

    OdpovědětVymazat
  4. Cizrna na tenhle způsob by mě nikdy nenapadla. :D
    A kupodivu to vypadá dobře. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. ňamí! :)
    poslední dobou (a ještě víc po tvém sója článku) se snažím jíst míň sóji a víc jiných zdrojů bílkovin - luštěnin ;)
    takže tohle musím vyzkoušet :))

    OdpovědětVymazat
  6. akurát to večeriam, ale s bulgurom .. mňamka!!

    OdpovědětVymazat
  7. Na cizrnu na paprice se už dlouho chystám. Vypadá úžasně. :3

    OdpovědětVymazat
  8. mňam to vypadá úžasně, mám hrozně ráda cizrnu:)

    OdpovědětVymazat
  9. Sice to není vůbec k tématu, ale podívej, kde jsem tě našla ! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1424400414476791&set=pb.1409426539307512.-2207520000.1398938861.&type=3&theater

    OdpovědětVymazat
  10. Môže byť zeleninový vývar nahradený vodou?

    OdpovědětVymazat
  11. A moje rodina si stále myslí, že jím jen jablka, mrkve a trávu -_-
    Budu jim muset ukázat Tvůj blog, abych je konečně přesvědčila o tom, že můžu být zdravá i bez toho, aniž bych přijímala jakýkoliv živočišný produkt. A taky, že existují plnohodnotná a teplá Veganská jídla :)
    Tvůj blog mi neskutečně pomáhá - a to nejen v mé přeměně na vegana, ale i psychicky...

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj :) předem se omlouvám, že se můj dotaz netýká tvého článku, ale narazila jsem v tvých receptech na rýžové mléko a zaujalo me to a chci se zeptat jestli ho stále připravujes, tak jak uvádíš v receptu :) popřípadě, kterému dáváš přednost, tomu "vařenému" nebo "nevařenému"? děkuji za odpoved :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ano, připravuji a když mám čas, tak dělám nevařený, když ne, tak vařený :)

      Vymazat
  13. Úžasný oběd, zbyly mi tři žampióny, tak jsem je tam šoupla taky. Pro příště bych ubrala vývaru, omáčka byla zbytečně tekutá, stačilo by poloviční množství. Jinak super!

    OdpovědětVymazat