úterý 10. září 2013

Lilková čína


Ingredience (2 porce)
1 lilek (cca 500 g)
400 g žampionů
20 g nesolených arašídů
1 cibule 
1 lžička shoyu nebo tamari sójové omáčky
1 lžíce solamylu
mletý zázvor
mleté chilli
kousek hřebíčku
himalájská sůl, pepř
olej

Postup
Lilek nakrájíme na malé kostky, posypeme solí a necháme vypotit. Přebytečnou vodu utřeme. Žampiony a cibuli oloupeme a nakrájíme na menší kousky. Na troše oleje opečeme cibulku, poté přidáme žampiony a lilek a smažíme dál. Vše zakapeme sójovou omáčkou, posypeme mletým zázvorem a chilli, přidáme kousek rozdrceného hřebíčku a arašídy, osolíme a opepříme. Podlijeme trochou vody a necháme asi 10 minut dusit. Nakonec zahustíme lžící solamylu. Podáváme s rýží. 

10 komentářů:

  1. Aa hned bych si dala, miluju čínu. Vypadá skvěle:)

    OdpovědětVymazat
  2. Čínu miluju, zato lilek mi do oka moc nepadnul :D
    I tak to vypadá moc krásně a vlastně bych si to klidně dala a určitě si na tom pochutnala :))

    OdpovědětVymazat
  3. miluju lilek a miluju čínu, takže nakupuju a vařim!

    OdpovědětVymazat
  4. Mě se to na pohled nelíbí, vypadá to oslizle :-D Ale věřím že to může být dobré, i nevábně vypadající věci můžou bejt dobrota a lilek mám docela ráda. Já dělám zeleninovou čínu z cukety :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čína má být oslizlá! :D Taky vím, že to není vábný pohled - proto jsem fotku do článku vybírala dva dny :D

      Vymazat
  5. Vypadá to skvěle, miluju lilek a určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  6. No tak to si zakládám, tu udělám možná i dnes, čínu doma máme :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tedy Dewii - tahle čína je fakt bezkonkurenční (trochu mi chutí připomínala i guláš) - když ve vzpomínkách porovnám ještě masožravé období, žádný guláš ani čína nechutnaly nikdy takhle výborně. Díky za recept - dnes se chystám na tvou brokolici s pohankou :-)
    Hanka Brauny

    OdpovědětVymazat