čtvrtek 17. září 2015

DEWI.CZ



Trvalo to dlouho, předlouho, ale konečně je na světě nový web! K dokonalosti mu tedy ještě chybí pár úprav, na kterých se již pracuje, ale jinak je již funkční. Pár grafických úprav doplňují ještě podrubriky pro lepší hledání článků. Na webu již můžete najít některé články přetáhlé z tohoto blogu a určitě jich bude stále více přibývat. Brzy též bude fungovat doména dewii.cz, takže se nebudete muset bát, že jste napsali špatný počet i! :D A jako bonus se v dohledné době též spustí e-shop připojený k webu. Čekejte mé oblíbené potraviny jako jsou oříšková másla či proteiny a též mou knihu Veganův průvodce. 

Budu ráda, když mi povíte, co vám na webu chybí či vadí. Pokud usoudím, že jde o dobrou poznámku, budu se snažit s tím udělat cokoliv pro zlepšení :)

DEWI.CZ

neděle 14. června 2015

Tréninkový systém, plány, cíle a vysněná postava

V poslední době se množí dotazy ohledně mých tréninků i tréninků obecně...asi jak se blíží plavková sezóna :D Na vaši žádost jsem tedy sepsala svůj tréninkový systém, mé plány a cíle. 

Tréninky
Momentálně trénuji 3-4x týdně, z toho je jeden trénink zaměřený na ramena+prsa+triceps, druhý na záda+biceps a třetí na nohy. Případný čtvrtý trénink jsou též nohy, ale s větším zaměřením na hýždě. Břicho trénuji 3-4x týdně, momentálně většinou doma (viz abs challenge). 

Průběh tréninku
Jako první se jdu rozběhat na běžecký pás na dobu 6-7 minut při rychlosti 7,4-7,8 km/h. První sérii u prvního cviku si dávám lehkou s vysokým počtem opakování na rozcvičení. Poté následují další 3 série o 8-12 opakování. Vždy se snažím zvedat co největší váhy, ale zároveň zachovat dobrou techniku. Tréninky se snažím držet pod hodinou, nohy někdy lehce přetáhnu, jelikož dělám delší přestávky. Přestávky mezi sériemi si nijak neodměřuji, cvičím pocitově. 

Cviky
Zaměřuji se na komplexní cviky, vždy začínám velkými svalovými partiemi a končím malými. Na velké partie (záda, ramena, nohy) cvičím v rámci jednoho tréninku přibližně 6-8 cviků. Na prsa a malé partie cvičím 1-2 cviky. Většinu mých tréninků tvoří supersérie, jelikož trénink tak lépe odsýpá a víc mě to baví. 
Suplementace
V současnosti používám pravidelně ze sportovní suplementace pouze proteinový koncentrát a též začínám znova zařazovat i BCAA (značka Z-Konzept) a glutamin (značka Reflex) pro zlepšení regenerace. Proteiny mixuji od různých výrobců - dýňový Sun and Seed, rýžový Growing naturals, hrachový Reflex, konopný Good hemp a raw proteiny Lifefood. 

Jídlo před a po tréninku
Potřebuji trénovat s co nejprázdnějším žaludkem, takže většinou před tréninkem sním pouze kus ovoce či menší snídani (obilnou kaši s ovocem), výjimečně si dám rýžové chlebíčky s džemem Meridian. Ihned po tréninku sním kus ovoce (v 99% případů jde o banán) a cca do hodiny a půl pak sním hlavní chod (velkou snídani či oběd).  


Plány, cíle, vysněná postava?
Momentální plány související se cvičením je udělat si kurz fitness trenéra (začínám příští týden, ouje!). V září by mě pak mělo čekat hledání si práce ve fitku, s čímž bude doufám souviset větší zaměření se na cvičení (aneb přesun z kuchyně do fitka :D). Už mám koupenou i termotašku Fitmark a bude se krabičkovat, jíst lépe a díky tomu snad i vypadat lépe. 
Cílů mám hned několik, všechny však souvisí s výkonem, ne s fyzickými výsledky. Chci umět shyby bez dopomoci, vydržet déle plank, zvládnout tricepsové kliky bez dopomoci a stále navyšovat váhy a s tím i svojí sílu u všech cviků. Asi vás zklamu, ale nemám schovanou žádnou fotku nějaké fitnessky, nad kterou bych se večer modlila a moc si přála její postavu. Líbí se mi x různých fitnessek a každá má jiný typ postavy, jinak velké a vyrýsované svaly. Já jsem též jiná. Dávat si za cíl postavu někoho jiného je nereálné. Prostě si cvičím a vidím, jak se tělo (byť pomalu) tvaruje a má spokojenost roste :) 

Strava
Ehm, původní plán byla lehká rýsovačka od dubna. Furt jsem jí posouvala, posouvala,...až máme půlku června a já furt jím za dva :D Na posledním inbody měření mi však bylo sděleno, že jsem zhubla tuk i svaly, takže jsem ještě někdy v květnu přidávala na jídle, i když jsem měla problém sníst i předchozí množství. Momentálně jsem tedy na hodnotách 2200 kcal - 330 g S - 49 g T - 110 g B. Váha mi přestala klesat (momentálně se pohybuji mezi 54,8-55,6 kg), tak uvidíme, co ukáže další měření. Samozřejmě zhubnout nějaký ten tuk bych chtěla, ale přicházet o svaly se mi nechce že. Přemýšlím o nějakých lehčích sacharidových vlnách, ale moc se mi do nich nechce :D Tak uvidíme. 

neděle 7. června 2015

May random

Zdravím s lehce opožděným, avšak zato obsáhlým randomem!
Nějak mi to nepřišlo, ale takhle při pohledu zpět jsem zjistila, že byl minulý měsíc dost bohatý a vydal by za randomy dva, takže se to budu snažit vzít trochu zkrátka.

Události za měsíc květen:
1. Vyhlásila jsem Abs challenge, jelikož jsem prostě neschopná přemluvit se k posilování břicha a tak se na to léto nemůžu pyšnit žádným pekáčkem buchet. Výzva už se blíží ke konci, břicho vypadá lépe, ale furt jsem si zalíbení v posilování břicha nenašla :D 
2. Řádně jsme s Inkoustem zapili miminko Tomovo kolegy - malou Josefínku. Odcházela jsem dřív, jelikož jsem druhý den musela do práce (v neděli, bleh) a teda, ráda jsem druhý den slyšela, že je tatínek v pořádku :D
3. Týden na to přijeli známí z Norska a to jsme zapili řádně též. Návštěva byla furt tak vysmátá, že přemýšlíme o přestěhování. Představa je to krásná, ale na Norsku mě děsí dvě věci - zima a nemožnost sehnat tofu či tempeh v malých městech :D
4. Úspěšně jsem dokončila kurz výživové poradkyně a konečně jsem certifikovaný poradce. Takže pokud máte problém se stravou, můžeme se spolu pokusit ho vyřešit! (info@dewi.cz)
5. Poprvé jsem byla na hokeji. Sice jsem z něj viděla dohromady asi 5 minut, páč jsem jinak radši čučela na pejsky, stromečky a dětičky, ale stejnak se to počítá, ne? :D
6. Po dlouhé době jsem byla na "větším koncertě" - splnila jsem úkol vidět naživo Being as an ocean, znova jsem viděla Deez nuts a sedla si na prdel z Trash talk. 
7. A po dlouhé době jsem se taky podívala do Teplic. Tentokrát jsem tam jeli za účelem Božího fashion marketu a zahájení lázeňské sezóny. Byla děsná zima a brzo jsme to zabalili. 
8. Samozřejmě jsem se též byla podívat na pražské tattoo konvenci. Inkoust měl sice super umístění v patře, takže jsem všechno viděla pěkně z vrchu, ale nějak mě to tam letos nebavilo. Zlepšit náladu jsme si měli následující týden na konvenci v Krakowě, ale na to nakonec nedošlo, jelikož...
9. ...mám venku knížku! Byl to téměř roční boj, ale je hotovo, kniha je vytisklá a doma mám asi tak milión výtisků, takže neváhejte a objednávejte nebo s tím budu v zimě zatápět v Norsku! :D
10. Též konečně vyšla kuchařka, na které jsem se podílela.
11. Znova jsem se neúspěšně vrhla na letní rýsování. Vypadá to, že letos budu místo opalovaček radši schovaná doma :D
12. Pokud programátor přežil Rock for people, tak je tohle poslední článek, který čtete z této domény!

Visím v Crossu! :D
Zkoušíme proteiny od Lifefood - tenhle ovocný mi chutná moc!
Pondělí 5 hodin ráno - pravý čas jít do fitka :D 
Hrudník jsem si přála od té doby, co jsem propadla tetování a konečně ho mám!
Bolest to byla neskutečná, slzy tekly, ale stálo to za to. 
Mé oblíbené břišní svaly protože mi jsou nejvíc vidět :D
Nejlepší jídlo ever! Ale už bych se toho mohla přejíst, peněženka pláče :D
Vykašlala jsem se na názory ostatních a frkla tam zas tyrkys <3
Pupek po refeedu a abs výzva - zkus jí taky!
Po prvním týdnu výzvy a držení se v jídle

Překvapil mě balíček od Mixit. Křupavé mango jsem si zamilovala!
Naše kuchařka
Tattoo konvence - víc jehel najednou bych si taky chtěla jednou zažít (hádejte
od koho to bolelo nejvíc...:D)
Nedělní cheat aka neschopnost cokoliv po konvenci uvařit
Pár fotek s vámi <3
A konečně můj průvodce a certifikát! :3

Jaký byl váš květen? :)

sobota 9. května 2015

ABS challenge

S přicházejícím létem v sobě někteří cítí tendence více na sobě makat - ať už hubnutím, rýsováním či nabíráním nějakého toho svalíku. Já tedy patřím k těm, kteří mají tuto tendenci celoročně, ale léto mě ještě více povzbudí a jelikož denně obdivuji mňam mňam namakaná bříška na instagramu a sama jsem strašný lempl, který cvičí břicho maximálně jednou týdně, rozhodla jsem se hecnout a naučit se cvičit břicho pravidelně. Všechno je to totiž jen o zvyku. 
Během nemoci mi dost břišních svalů ubylo a dost to na sobě cítím. Na druhou stranu vím, že jsem před rokem svaly na břiše nabírala celkem rychle, tak doufám, že se rychle dostanu alespoň tam, kde jsem byla před nemocí. No, abych to dál neokecávala - rozhodla jsem se pro...měsíční výzvu. Ano, fakt jsem to řekla (napsala :D). Jakmile se mě někdo zeptá na měsíční dřepovací či jiné výzvy, nahodím grumpy cat a začnu běsnit a teď sama zakládám výzvu? No, jsou určité důvody proč mi výzvy vadí - často se soustředí jen na jeden cvik, který se navíc dělá minimálně milionkrát a spousta lidí cvičí jen danou výzvu s tím, že čekají zázraky a někdo znalý jim pak musí vysvětlovat, že jen za pomocí sklapovaček pekáč buchet mít nebudou a že stovky dřepů denně nestačí pro pozadí jako má Jen Selter. 

Proto pár upozornění ohledně výzvy:
1. Nečekejte, že budete mít za měsíc na břiše pekáč. Posilování vám samozřejmě pomůže vybudovat břišní svaly, ale trvá to mnohem déle než 4 týdny. Výzva slouží pro to, aby se člověk vyhecoval a makal na sobě - ideálně i po skončení výzvy. Mimo posilování to chce ještě upravit stravu, shodit břišní tuk a pekáč bude na světě (jednoduché, ne?...ne? :D).
2. Pokud se při cviku vůbec nezadýcháte, přidejte na zátěži či opakování.
3. Cviky provádějte plynule, ne švihem. 
4. Správně dýchejte. 

Co se týče posilování břicha, koluje světem hned několik mýtů, takže ve zkratce:
1. Neposilujte břicho každý den. 
2. Střídejte cviky, opakování i zátěž.
3. Břicho stačí posilovat maximálně 15 minut. 
5. Cvičení břicha vás nezbaví tuku na něm.





Double crunches

Heel touches

Plank

Bicycle crunches 

Leg pushes

Reverse crunches

Cross crunches

Scissor kicks

Side crunches


Teď už jen koupit karimatku a zítra začínáme! Jde někdo do této výzvy se mnou? Nebo máte stanovenou nějakou svou výzvu, ať už jakoukoliv? :) 

čtvrtek 7. května 2015

Vegan na talíři IV. + nové tetování

Zdravím!
Včera jsem měla volno, tak jsem natočila svůj další jídelníček, tentokrát i s krátkým povídáním o novém tetování. Svůj momentální výživový plán jsem si opravdu zamilovala - jím si jako královna (dle přítele jsem spíše pažravka :D), 2000 kalorií a 300 g sacharidů denně a hubnu (což trochu vyvrací mé neustálé kecy o tom, jak mám straaašně zpomalený metabolismus :D). Od konce března jsem měla mít od trenérky naplánovanou menší redukci (jakože přípravu na léto), ale vykašlala jsem se na to, radši dál přidávala na jídle, hlídala jsem si stravu sama a nakonec do těch bikin budu moct i tak! :D Jsem ráda, že jsem si konečně našla stravu, co na mě funguje, jak chci. Už mám dokonce nižší váhu než po sacharidových vlnách, kdy jsem žila jen na tofu a zelenině! Teď si jedu každý den kašičky, lívance, kopu ovoce, příloh, šťávy,...prostě všechno, co tak miluju a mám s tím lepší výsledky. No to chcete prostě! :D

Po dlouhé době jsem si udělala dýňovou omáčku a je to fakt bájo. Pokud jste jí ještě nikdy neochutnali, tak to koukejte napravit :) Rýžové chlebíčky nasladko se u mě teď naopak objevují celkem často - ráda jimi plním poslední volná makra a mooc ráda si je dávám s novými džemy od Meridianu, hlavně ten borůvkový je vynikající (taky už je celá sklenička pryč :D). Na čem si momentálně ujíždíte v jídle vy? :)



Snídaně
Ovesná kaše s rýžovým proteinem, mandlovým mlékem, banánem, borůvkami a kakaovými boby

Oběd 
Rýže s dýňovou omáčkou, cizrnou a uzeným tofu

Svačina
Rýžovo-pohankové chlebíčky (4 ks) s džemem z červených pomerančů, proteinovým krémem, kešu máslem a banánem

Svačina II.
Mrkvová šťáva

Večeře
Zeleninový salát s tahini zálivkou a naklíčenou pohankou

1979 kcal - 319 g S - 34 g T - 101 g B - 31 g vlákniny



Protein, džem, tahini: bioden.cz
Kešu máslo: nu3tion.cz
Mandlové mléko, lahůdkové droždí: prodejna Country life