pondělí 23. června 2014

Sacharidové vlny - mé výsledky

Nejdřív jsem vám popsala principy, poté mé vlastní nastavení vln a nakonec přichází odpověď na nejčastější otázku vámi pokládanou - vidím výsledky? Do boje s nadbytečným tukem jsem se dala už v lednu, ale dlouhou dobu se nic nedělo. Až jsem se naštvala a řekla, že tedy zkusím ty vlny. I když jsem milovník kašiček a ovoce a ještě před rokem žila převážně ze sacharidů (a byla pomalu průhledná). Proto jsem čekala, že vlny nebudu dobře zvládat. Pro případ, že by na mě nefungovaly jsem byla rozhodnutá jít na raw stravu. Ale ony fungovaly.

Before&after - 58 a 55 kg

Výsledky jsem jak cítila, tak i viděla v zrcadle a na fotkách. To mi ale nestačilo a skočila jsem si na tělesnou analýzu inBody, která mi měla říct, jak velká ta změna přesně byla. A výsledky překvapily jak mě, tak výživovou poradkyni.

(fotku zvětšíte kliknutím na ní nebo jejím otevřením v novém okně)

PŘED VLNĚNÍM
VÁHA: 58 kg
SVALOVÁ HMOTA: 23,5 kg
TUKOVÁ HMOTA: 14,7 kg
PROCENT TUKU V TĚLE: 24,8 %

PO 4 TÝDNECH VLNĚNÍ
VÁHA: 55,3 kg
SVALOVÁ HMOTA: 23,9 kg
TUKOVÁ HMOTA: 11,5 kg
PROCENT TUKU V TĚLE: 20,9 %

Za 4 týdny vlnění přes 3 kg tukové hmoty dole. A k tomu mi dokonce i přes dietu přibyla svalová hmota - přesně 0,6 kg na břiše. Z toho jsem měla hroznou radost :) Sice jsem viděla, že se mi trochu klubou šikmé břišní svaly, ale nikdy bych nevěřila, že mi na břiše přibylo tolik svalové hmoty (bohužel to ale nejspíš je furt málo a six packu se dočkám až za rok...snad teda :)). Z měření jsem tedy měla hroznou radost a oslavila jsem jí moc pěkným způsobem - měření proběhlo v pátek a sobotu a neděli jsem si dala takovou volnější :D A od pondělí zase počítání a vlnění. Bohužel se mi ale nějak nedaří držet vlny striktně jako předtím.



Takže - je držení sacharidových vln náročné? Ano. A nesou vlny kýžené výsledky? Ano. Výsledků se dočkáte, je však třeba vlny držet přesně. Sama jsem největší změny zaznamenala v ty týdny, kdy jsem se přesně držela předepsaných hodnot.

Teď jsem na vážkách, jestli vlnit dál nebo ne. Klidně bych ještě cca 2-3 kila shodila (víc určitě ne, už teď když zatáhnu, tak mám břicho jak z Dachau :D), ale hrozně mi štve, že si neužívám letní sezónu. Na instagramu mi denně lítá x fotek smoothie, čerstvého ovoce a melounu a já si můžu dát leda protein shake a tofu. A jak mi chybí každodenní kašička! Jakmile mám k snídani tofu tvaroh, tak se ne a ne z té postele ráno vyhrabat :D Přemýšlím kvůli tomu nad nějakým lehčím vlněním bez 50 g a 300 g dnů (tj. jet 100-150-200), aby to šlo dolů jen zlehka, ale fakt nevím. Vlnění mě baví, tak zatím v tom pokračuji dál, ale cítím, že potřebuji nějakou změnu. Odepsání těch dnů s 50 g by vyřešilo problém s kašičkami, plus bych si povolila víc ovoce. Ale furt se nemůžu rozhodnout =/

Vlny bych každopádně doporučila každému, na koho už klasické snížení příjmu pro redukci váhy nefunguje. Je to sice náročnější a taky se připravte na menší množství energie, ale pokud toužíte po výsledcích, tak vám vlny pomohou. Nedoporučovala bych vlny však lidem, kteří teprve se zdravou stravou začínají. Na vlnách je vážně třeba jíst co nejvíce "clean"/čistě a pokud na to nemáte návyk, tak to budete těžko zvládat. Plus to není vhodný typ stravování pro sacharidové typy, což je snad jasné už z principu vln :)


Zkoušeli jste někdy vlnit? Jaké byly vaše výsledky? :))

57 komentářů:

  1. Nádhera Dewii, vypadáš skvěle! Já teď vlním, mám teda jenom tři hodnoty (115,155,190), takže to nejde tak rychle, ale zatím to vypadá dobře :)

    OdpovědětVymazat
  2. waau!! super změna :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Luxusní! Čekala bych že bude i úbytek svalů, ale moc gratuluji! To je fakt paráda :)
    Seš kóča

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné výsledky! Moc ti to ted sluší :) Já mám radši takové méně striktní vlnění bez nějakého extra počítání, kde spíše jenom měním nožství příloh. Není to tak rychlé a efektivní, ale taky to jde, když se člověk trošku hlídá :)

    OdpovědětVymazat
  5. WAAAU uplne super výsledky...super postavička :)

    OdpovědětVymazat
  6. ok asi debilní otázka (prosím nezmlaťte mne nikdo), ale včem všem jsou sacharidy (vím, takový ty základy, ale pořád o tom nemám moc přehled)? Počítání moc nechápu a chtěla bych trochu omezit příjem. Cvičím už skoro rok a nepřijde mi, že by se děly nějaký zásadní změny :/ jím více méně zdravě a clean, ale občas mi něco "ujede"..
    Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sacharidy najdeš v každé potravině, ale za vyloženě sacharidy se počítají obiloviny, ovoce, zelenina, sladidla, luštěniny.

      Vymazat
  7. Výsledky jsou fakt fascinující! Máš nádhernou postavu! Sacharidové vlny mě strašně lákají, ale napřed chci zkusit pořádnej detox, vlny asi přijdou na řadu až po létu :) A můžu se zeptat, kam chodíš si měřit inBody? Nebo nevíš, kam můžu na inBody v Plzni? Koukala jsem na net a našla jsem pár center, ale nevím jaké si vybrat :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chodím na Slovany do Toplinie :)

      Vymazat
    2. Děkuji! Půjdu se také změřit :D

      Vymazat
  8. Si fakt dobrá! Výsledky máš úžasný a klobouk dolů před tebou, máš můj velký obdiv! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Dokonalé načasování příspěvku. Včera jsem se spontánně rozhodla do nich jít podle tvého rozpisu. Počítala jsem a počítala a počítala... až jsem si večer ještě říkala, že jestli to vydržím déle, jak 3 dny, budu si gratulovat :-D NIKDY v životě jsem makroživiny nepočítala, a to už se zdravě stravuju minimálně 2 roky. vyhýbala jsem se tomu jako čert kříži a když někdo řekl, že váží i okurku, ťukala jsem si na čelo. Teď jsem měla ale perné období, a tak jsem potřebovala nakopnout. První impuls byl, že jsem si zajistila osobního trenéra a řekla si, že bez stravy to rozhodně nepůjde. Jsem člověk, co miluje extrémy (dar, ale především prokletí), takže vyvážený jídelníček mě opět nelákal. Teď už k jádru věci - vlny mě strašně chytly a když vidím ty tvé výsledky, tak cítím neuvěřitelnou chu't v nich pokračovat. Zkoušela jsem i lowcarb stravu (hodně přísnou) a vyhovovala mi jen do chvíle než už tělu vážně sacharidy moc chyběly. Tohle mi příjde jako skvělé řešení, protože se střídají nízkosach. dny s vysokými (ale 300 taky nedám - ani nevím, co sníst, abych tam těch 300 měla :-D dokopu se k max 250). Promiň za sloh, ale tohle je prostě velký dík za můj "kickstart"..mám 3 týdny do dovolené, které pojedu vážně striktně a pak se uvidí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že mé výsledky takhle někoho nakoply :)) Hodně štěstí!

      Vymazat
  10. Pane jooo, to je moc krásný výsledek ! Jsi šikovná a docela obdivuji tu tvou vůli vydržet vlnění, musí to být hrozné, já bych něco takového asi nevydržela. Můžu se zeptat - jak to budeš mít potom, co s vlnami přestaneš? Vždycky mě to zajímalo, protože já bych se bála, že znovu přiberu, když najedu zpátky na svou (i když zdravou) stravu.. A jak dlouho jsi je držela? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím furt vlním, ale jen lehce (100-150-200) a pak se ustálím na něco mezi 150-200 g sacharidů, k tomu furt 110 g bílkovin a pomalu budu přidávat na tucích, aby se mi zvětšoval příjem :)

      Vymazat
  11. Jee omlouvam se za dotaz v předchozím komentáři, jak dlouho to trvalo, kdybych četla pořádně, asi bych to nepřehlídla :D :))

    OdpovědětVymazat
  12. Oh ❤️ ty máš boží postavu! Docela se divím, že ti neubyla ta hmota :) jsi skvělá. Jsi můj vzor, potrebuji poradit.. Jak se mam dokopat k cvičení? Já vypadam jak z koncentraku a už me to štve :D.
    Jinak moje mamča také vlnila a dost ji to pomohlo, ale dala si pauzu. Nevim myslim, ze kdyz na leto nebudes vlnit, nic se nestane, ale treba po prazdninach můžeš zase na to najet.. 😊 já chci teď hodně cvičit, třeba za dva mesice neco naberu. 😏
    Porad ti to pisu a budu psát! Miluju tvoje kérky 🙈

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)
      To by mělo být tvou motivací ke cvičení - nelíbí se ti, jak vypadáš. Já taky začala cvičit kvůli tomu, že se mi nelíbila má postava..byla jsem sice hubená, ale měla jsem nevyváženou nehezkou postavu. Časem jsem si ale cvičení tak zamilovala, že se nemusím nijak dokopávat, prostě mě to baví a naplňuje.
      Zkus si vzít trenéra, ať ti ukáže co a jak a pomůže ti s nabíráním :)

      Vymazat
  13. pecka! jde vidět, že si byla fakt striktní!:) ale už bych nehubla, máš dokonalé tělo:)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak tohle je uzasne! Jen tak dal :)
    fitmaddie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Dej mi chvilku, jdu hledaj mojí padlou bradu!

    Takhle podle mě vypadá dokonalé tělo ^^ Jsi skvělá! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Super, šikovná! Je jasný, že člověk musí být spokojený sám se sebou, ale příjde mi, že už je ta postava top. Možná by další hubnutí už bylo na škodu;) ale rozmyslet se musíš sama. Hezký den

    OdpovědětVymazat
  17. Já osobně bych sacharidové vlny nikdy držet nemohla, protože vlastně prakticky všechno, co jím jsou ovesné kaše, ovoce, zelenina, brambory, rýže atd. (+tedy arašídové máslo<3)
    Ale zní to zajímavě, máš krásnou postavu:)

    OdpovědětVymazat
  18. Já je teď taky začínám vlnit a chtěla jsem se tě prosím tě zeptat. Ohlodně těch bílkovin - počítala jsi je do příjmu i ze zeleniny a luštěnin? Já se teď dočetla, že se počítaj jen plnohodnotný bílkoviny z vajec, masa, tvarohu apod. Že ze zeleniny a luštěnin prej ne. Nevíš co je na tom pravdy? Předem děkuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, nic jsem v počtech nevynechávala - jak u bílkovin, tak u sacharidů :) Proto se taky na vegan stravě většinou vlní s vyšším podílem bílkovin (tj. 2 g na 1 kg TH, u konvenční stravy je to většinou 1,5 g).

      Vymazat
  19. Obdivuji, jakou máš vůli všechno dodržovat.. fakt, tohle bych nezvládla, už proto, že ze sacharidů se (bohužel) skoro celý můj jídelníček skládá. Miluju sladký, už to nahrazuji zdravějšími potravinami, např. sladím už jen melasou a nebo datlovým sirupem, ovoce místo tyčinek atd. .... ale odpustit si i ovoce... brr. Očividně nejsem adept. :D Takže držím palce:) v létě bych se takhle asi neomezovala, domácí ovoce je jen chvilku a po zbytek roku jedině kupovaný a to není ono.. není nad jahody a třešně ze zahrádky! ;)

    OdpovědětVymazat
  20. Bože můj, tak to je nádhera! Tleskám.. Tvoje postava mi je normálně vzorem. Sice je to blbá otázka, a snad neurazí :D ale jaký si měla předtím zadek? Já mám celkem "plochý" a ten tvůj je vážně super. Zlepšil se ti třeba cvičením a nebo si ho měla takový vždy? ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mívala jsem menší a víc plochý :) Furt je na můj vkus mrňavej, ale to se časem podá :)) :D Zkus začít dřepovat, výpadovat a zkoušet různé cviky na zadek a uvidíš, že poroste a tvar se změní :)

      Vymazat
  21. Dewi,dewi,,,prosím poraaaď:( Chtěla bych zkusit sacharidové vlny, ale nevím..jak co kdy, kde...jsem vegetariánka(takže nebudu jíst maso-jako pro co nejmíň sacharidů - co jsi jedla ty? jen ten tofu tvaroh? nebo cooo? nepřidáš prosím příkladné jídelníčky? a jinak je mi 15 a necvičím vůbec, ani kardio ani posilování nic, natož posilovna kterou tady nemáme..mám 159cm/42kg cca zdá se to málo, ale já jsem prostě oplácaná a chtěla bych vyrýsovat..myslíš, že to bez cvičení půjde? že něco vyrýsuju a shodím? jinak jela bych sacharidy 50/100/150/200/250/300/350-400 a třeba 4xopakovat..a co bílkoviny a tuky? jak to nastavit? a co teda jíst? prosím prosím poraaaď..a kam ti zmizel instagram? :((( děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jídelníčky mám tady http://dewiibatwoman.blogspot.cz/2014/06/sacharidove-vlny-jak-vlnim-ja.html
      Jinak promiň, ale co chceš vyrýsovat, když necvičíš? Nejdřív musíš nabrat svalovou hmotu a pak se pustit do vln a rýsování. Pokud chceš jen zhubnout, nemusíš hned vlnit - jak jsem psala v předchozím článku vlny jsou pro jedince, kteří jsou navyklí jíst zdravě a hlavně pro sportovce.
      Btw. na instagramu jsem jen přejmenovaná http://instagram.com/dewii.veg ;)

      Vymazat
  22. Ahoj Dewi, prosím Tě, kam v Plzni chodíš na to měření? (pokud to je v Plzni)

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj,

    jem ektomorfni typ, od prirody hubena, ale skinny fat...cvicim 4x tydne, snazim se spise o silovy trenink k nabrani svalove hmoty, nohy se rysujou, ale na brise porad nic (uz jedu intenzivneji paty mesic). Myslis, ze bych mela zkusit sacharidovou vlnu, i kdyz hubnout nepotrebuju a jsem uz hubena? Chci shodit posledni tuky na brise a vyrysovat, nabrat svaly a zatim se mi to normalni zdravou stravou moc nedari (i presto, ze jim hodne bilkovin), proto jsem premyslela o vlne.

    Diky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      trochu si protiřečíš - chceš tedy rýsovat nebo přibírat? Pokud chceš nabírat a nemáš svalů ještě dost, tak se na vlny vykašli, pořádně jez, ať to roste. A rýsuj až pak a klidně vlň :) Ze začátku ale rýsuj klasicky snížením příjmu a až pak začni vlnit, abys shodila poslední tuky.

      Vymazat
  24. Ahoj Dewii, jsi pro mě velký vzor! Sice tak neposiluji jako ty, ale myslím, že mám vcelku v pohodě postavu. Ale pořád s ní nejsem, jako každá ženská, spokojená. Ještě k tomu jsem za poslední 3 měsíce přibrala tak 7 kilo, no jo, prázdniny a vůbec jsem se nehlídala, hodně jsem jedla a flákala jsem i cvičení. Takže to jde ve všech ohledech poznat. Jak na váze, tak na podílu tuku a svalů a hlavně tak i na vzhledu a velikosti oblečení. Už mě to vážně šve a chtěla bych zhubnout. Hlavně stehna a břicho plus se mi ještě udělal muffin top, sice jen trochu, ale je to strašné. Já vím, že nejde zhubnout jen určitá část, ale chtěla bych se zeptat, jestli mi v tomto pomůžou sacharidové vlny. Řekla bych totiž, že na těch stehnech docela svaly mám, dost jezdím na horském kole a běhám. Jen bych nejspíš volila nějaké mírnější, protože bych asi 50 a 300g sacharidů nedávala. Takže se chci zeptat na tvůj názor. Jestli to není zbytečné nebo je to jediná cesta, jak zhubnout např. ty stehna. (s tím muffin topem by se asi dalo něco dělat i bez vlnění, bych řekla) :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, pokud si přibrala tím, že si se nehlídala, tak bys měla po najetí do starého režimu (nebo prostě zdravějšího) kila zase shodit. Není třeba hned držet vlny :)

      Vymazat
  25. Ahoj, chtěla bych se zeptat, kde počítáš podíl bílkovin/sacharidů/tuku, zda na nějakých stránkách, nebo to dohledáváš v tabulkách. Ráda bych si sestavila dopředu jídelníček. Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mám to podle gramů na váhu - bílkovin 1-2g na 1 kg tělesné váhy (podle toho jak moc sportuješ, jestli chceš nabírat svaly a kolik bílkovin ti vyhovuje :), tuky 0,5-1 g (mělo by to být min. 20% celkového příjmu, přibližně 20-35%) a zbytek příjmu sacharidy (cca 3-4 g na 1 kg TH). Nejde říct jeden podíl makroživin, který bude sedět pro všechny lidi, musíš přijít na čem tvé tělo lépe pracuje - někomu vyhovuje více tuků, jinému zase více sacharidů :)

      Vymazat
    2. Ahoj, děkuji za odpověď :) Spíše mě ale zajímalo, kde dohledáváš podíl B/S/T v potravinách.

      Vymazat
    3. Ahoj, v kalorických tabulkách :)

      Vymazat
  26. Vážně úžasně vypracovaná postava :-) smekám.
    Dřív mi šlo hubnutí docela dobře, ale teď si každý den říkám jak začnu hodně cvičit a přestanu se přejídat a vždycky udělám pravý opak :-/ ztratila jsem i pevnou vůli :-/ a už si vážně nevím rady.
    Pak mám akorát výčitky a blbou náladu z toho, že hodně jím a přibírám :-(

    Měla bych takovou velkou prosbu, bylo by možné mě kontaktovat na email a přiblížit mi, co všechno je potřeba pro sacharidové vlny, jaké cviky atd.. atd... potřebovala bych poradit od někoho zkušeného.

    (michaela.navratilova@email.cz)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahojda, super výsledek :) do vln jsem se právě pustila a tak hledám na internetu výsledky ostatních :) nikde jsem se u tebe ale neodčetla, jak dlouho jsi vlny vlastně držela?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, omlouvám, že se "vtírám do diskuze" ale zajímalo by mě, jak to vypadalo po tom, co jsi přestala vlnit? Je tam nějaký "jojo efekt" nebo něco podobného? Jak dlouho to vydrží, než tělo nabere tuk zpět?

      Vymazat
    2. Ahoj, když jsem se držela v jídelníčku, tak jsem nic nenabírala. Pak jsem se ale spustila a váha šla nahoru

      Vymazat
  28. ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli má smysl začít s vlněním i pokud jsem obéznější? mám něco málo pod 80 kg, posledního půl roku jsem začala hodně cvičit, takže se mi začala měnit postava, ale momentálně mám zlomenou nohu, takže bohužel bez pohybu. dodržování zdravé stravy mi nedělá problém.
    Momentálně jsem si říkala, že bych najela na vlnění, cca na 4 týdny a pak bych postupně začala přidávat cvičení, až bude noha OK. Prosím tedy o radu, jestli tento způsob dává smysl :) mám dost problémy v partiích břicha a boků...děkuji moc za radu!!! Jinak moc tě obdivuju, za to co děláš a jakou máš pevnou vůli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      radši bych jinak upravila stravu, vlnění je na shození posledních kil :)
      Jinak děkuji!! :)

      Vymazat
  29. Dobrá práce. Musím uznat, že dle fotek fakt krásný výkon!

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj,
    jak je to s Bazalnim metabolismem a vlnenim. Musí se splnit bazal za den při vlneni? Podle mě by se nemělo jíst pod něj. Nebo je to u vlneni jinak?... Jde o to, že mam sestavený jídelníček a vlneni na dva týdny, mam za sebou prvni den a jedla jsem do poloviny myho bazalu. Docela me to mate a vydesilo me to. Diky za odpoved :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, v průměru bys ho plnit určitě měla - spočítej si příjem za týden a vyděl 7 a výsledek by měl být větší než bazál.

      Vymazat
  31. Ahoj :)

    pěkná práce taky s tím chci začít :), chci se zeptat co u toho cvivíš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, cvičím v posilovně objemové tréninky :)

      Vymazat