středa 31. prosince 2014

2014 - Food&fitness

Přes rok jsem viděla fotky pokroků x slečen, které se za pár měsíců změnily k nepoznání. A já? Děs a bída (a ne, nemůže za to veganství, každej koho to napadlo dostává elektronickýho facáka). Od začátku roku jsem totiž začala s redukční dietkou - počítat si kalorie a makroživiny, snižovat příjem a lézt furt na váhu s příslibem nižšího čísla. Přes prosinec jsem se totiž pěkně vyžrala (no, ono jsem se pěkně vyžírala už od srpna, což o to :D) a vypadala jak oteklej křeček (s mýma super buclatýma tvářema prostě nechcete mít ani kilo bůčku navíc). Navíc jsem skoro už půl roku cvičila a chtěla vidět nějaký ty gains že (a po zhubnutí zjistila, že je to děs a bída na druhou a je třeba radikálně nabrat svalíky :D). 

Tak jsem se do toho od začátku roku pustila z vervou. A po měsíci nic. A po dalším taky nic. Postupně jsem snižovala z nějakých 1700 kcal na 1450 kcal (což je jen o 100 kcal víc než můj bazální metabolismus) a tůček se držel zuby nehty (teď už vím, že jsem měla začít na větším příjmu, blbka). Nakonec jsem se na to v květnu vykvákla, pustila se do vlnění a postava se konečně začala klubat - z 14,8 kg tuku jsem se dostala na 11,5 kg. Samozřejmě jsem byla happy jak dva grepy a chtěla si to udržet, což mi první týdny šlo i bez vln.

Výsledek květnového vlnění - 14,8 kg vs 11,5 kg bůčku 

Jenže pak přišla brigáda v restauraci, no a zkuste si být celý den kolem jídla (a ještě takových mňamek jako vegan burgerů, tortill. raw dortíků, rýžové zmrzliny, mrkváče, smoothies a čerstvých ovocných šťáv...) a nedat si něco. Nepřibrala jsem zpátky všechno a to, co ano jsem v září zase rychle shodila dalšími vlnami, které jsem držela jen po dobu 2 týdnů. Pak už jsem jen čekala na konec září, kdy jsem měla první schůzku se svou novou trenérkou.

A s novou trenérkou začalo další vlnění, které trvá do teď. Postupně bylo striktnější a striktnější, dokud nezačalo ukazovat nějaké výsledky (trenérka potřebovala zjistit, jak na tom jsem - takže první 2 týdny jsem si žrala jak pán). Poslední týdny střídám 1 volnější týden (ten je ještě volnější než ten, co jsem měla úplně na začátku) a 2 striktní (čtyřikrát týdně 0 g sacharidů, jedna padesátka a dvě třístovky), plus mám k tomuto tří týdennímu cyklu povolený jeden volný den, kdy můžu jíst co chci a kolik chci (viz článek o tom, jak vypadal můj první můj druhý volný den).
Není to lehký, zvlášť když už jsou ty vlny tak dlouhý, ale postava naštěstí už začíná nějak vypadat (dle slov trenérky "no vidíš, už vypadáš jakože něco děláš!" :D) - z boku začínám mít siluetu, po které toužím (úzké břicho, viditelné šikmé břišní svaly a pěkně do prostoru vyčnívající zadek ;D), ruce i ramínka se začínají formovat, trapézy děsí mého přítele a véčko na zádech mám, aniž bych musela nějak zatínat (jen furt malý, ale to se doladí!). Tuk mám přitom cca stejný jako v červnu (11,4 kg), svalů o kilo víc (24,9 kg). Celkově je má momentální čistá hmotnost (tj. hmotnost bez tuku) 45,1 kg (když si vzpomenu, že ještě před rokem a půl jsem měla 46 kg i s tukem...škoda, že nevím, kolik jsem tenkrát měla svalů a tuku, bylo by to zajímavé srovnání).

Před Vánoci

Na Vánoce jsem měla povoleno jíst, co chci celé 2 týdny, když jsou ty svátky, avšak v přiměřeném množství. První týden jsem si dávala vše, na co jsem měla chuť a v množství, jaké jsem dokázala sníst :D Tento týden jsem už téměř najela na svůj režim (když mám na něco chuť, tak si dám, ale už žádný přežírání a svíčková k večeři).

Mírně oteklá po Vánocích :D (plus kilo hore)

Co se týče cvičení, tak jsem i přes redukční režim zaznamenala v tomto roce pokrok. Váhy stoupaly, jen ne moc výrazně (na zvedání vyšších vah v udržovacím režimu se snad těším ještě víc než na více jídla! :D). Od října jsem ale někde na váhách musela ubrat, jelikož dělám dle příkazů trenérky více opakování (a předkopávání s 40 kg po minimálně 15 opakováních fakt nedám :D) - pro někoho, kdo miluje velký váhy a malé počty opakování (aneb jet jako pořádná beast :D) je to trochu utrpení, ale zrovna těm nohou to dělá dobře :)

Každopádně na jaře chci skončit s redukcí (do jara se snad stihnu dostat na cca 15% tuku) a začít s pomalým navyšováním příjmu, abych trošku napravila metabolismus. S redukcí chci i z části skončit s vlnami a najet na hlídání si makroživin jako dřív. S navýšením příjmu snad začnou i víc skákat svalíky :) Když jich přibude dvakrát tolik, co mi jich přibylo v redukci, tak budu spokojená. Jsem teď o dost chytřejší než před rokem, kdy jsem se ve fitness stravě dost plácala, tak počítám, že příští rok bude úspěšnější :)

Jaký byl váš progres v roce 2014? :)

27 komentářů:

  1. Nic proti, ale proč poslední dobou píšeš tak hrozně a ne jako dřív? :(
    Ty slova jako bůček, tůček, milion závorek, smajlíků a rádoby strašně "cool" styl... Je to děsný a mrzí mě to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepřijde mi, že bych psala jinak...závorky píši už dlouho :) a bůček jsem se naučila od přítele :D :)

      Vymazat
  2. Fakt obdivuju, že se dokážeš takhle dlouho hlídat :) Máš opravdu super silnou vůli :) Já jsem letos nabrala nějaké ty svaly, ale tuku mám pořád stejně nad 20%, katastrofa, od Nového roku je čas s tím něco udělat. Užij si Silvestra!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No sem tam mi něco ujede samozřejmě, ale hlavu si z toho nedělám :))
      Svalíky super a tuk určitě půjde dolů! Děkuji a přeji krásný nový rok!

      Vymazat
  3. Mě se líbíš víc oteklá :-* máš ladné křivky a vypadáš líp :)

    OdpovědětVymazat
  4. 46 kilo?:O :O Ty jsi hubeňour! tvou nespokojenost absolutně nechápu:D

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadáš skvěle! Držím palce, ať se to jen a jen zlepšuje :)

    OdpovědětVymazat
  6. Dewi,máš krásné tělo,opravdu.
    Tohle říkám objektivně.
    Držím palce aby tvoje makání přinášelo výsledky které si přeješ;).
    Kejt

    OdpovědětVymazat
  7. Vždy jsem chtěla najet na tento režim. Chodit do posilky, nechat si radit od trenéra, hlídat jídlo. Tak se ptám. Kolik tě tahle ''sranda'' stojí? Nemůžu si vyskakovar, kor když letos maturuji a chci na vejšku. Takže i ten čas trochu dost není. 😒😒

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trenérku mám celkem drahou - jedna návštěva stojí 1000,- a vidíme se cca jednou za 2-3 týdny. S tím, že mi sepíše, jak se stravovat a pak si zacvičíme ve fitku, kde mi vždycky ukáže pár nových cviků :)
      Fitko jsem stíhala i s VŠ, jde to, když člověk fakt chce :))

      Vymazat
  8. Obdivuji tě s těmi vlnami. Já na to nemám dostatečnou vůli. Pěkný progress :)
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si myslela, že na to nebudu mít vůli (nedokázala jsem si představit snídaně bez kašiček :D), ale všechno jde, když se chce :) Díky!

      Vymazat
  9. Ahoj Dewii, diky za spoustu informaci, ke kterym bych se tezko prokousavala internetem. A ty tvoje recepty, jsou bajecne :-). Preji at se dari, tak jak by jsi si prala. Cikupka

    OdpovědětVymazat
  10. Mě ses taky více líbila buclatá :) vypadá to zdravě

    OdpovědětVymazat
  11. Mě teda nepřijde, že bys byla nějaká buclatá a podobně..:D každopádně ti držím pěsti ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Wow! Velký obdiv za to vlnění, to bych asi nedala. Když si nedám žádné sacharidy, tak mě hrozně bolí hlava a celý den jsem jak praštěná pánvičkou.

    http://behealthy-befit-now.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Úžasný pokrok, paráda :)

    Mám otázku, na kterou už jsi možná odpovídala, za což se omlouvám. Ta tvoje trenérka je veganka? Mohla bys na ni zveřejnit kontakt, ať se s ní mohu spojit?
    Jsem ve fázi, kdy několik měsíců chodím pravidelně do fitka, ale trochu se v tom plácám, tak už bych konečně potřebovala někoho, kdo by mě trochu směřoval. A tvé výsledky jsou opravdu skvělé (dle mého názoru)
    Hodně štěstí, zdraví, lásky a úspěchů do nového roku :)
    *M*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, trenérka veganka není a teď i uvažuji, že s ní skončím, jelikož pokrok bez ní byl stejný jako s ní, tak si můžu radit sama :)
      Děkuju! :) Tobě nápodobně!

      Vymazat
  14. Super figura!! A jinak, co se týká vln, tak já jsem stále v tom a začala jsem měsíc před Vánoci. Jela jsem 50-100-100-150-200-300-50 v různých modifikacích. Musim říct, že 50 nebyly psychicky zrovna příjemný, zato 300, kdy jsem to ještě pojala jako "žrací den" tak to byla pohoda. Teď už jedu nejmíň tak 80 g S a celkově nějak takhle 80-100-150-150-100-200-300 a to mi teda vyhovuje maximálně. Miluju to těšení se na vysokosacharidy a zároveň jedna 80 a 2 stovečky se dají zvládnout v klidu. Z toho vyplývá, že neskutečně obdivuju tvojí vůli vydržet 4x týdně 0 sacharidů!!!protože sama vim co za nervy je obcas 50!!:)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Dewii, máš skoro SUPER postavu a toho 11,5 kg bůčku nejde ani vidět, ale mněla by ses toho zbavit, OK by bylo tak 3-4kg bůčku a váha cca 36kg. Jsem tebou inspirovaná a taky jsem Anorektička (i když ty si to asi nepřiznáš :D. Mám výšku 162cm a mám 35kg, což je akorát a ještě bych chtěla něco zhodit, chci být jako proutek. Nesnáším ty smradlavé tlusťochy a děsí mě, že bych někdy přibrala. Martina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, na takovou váhu se v životě nechci dostat, počítám, že ani pod 50 kg se nikdy nedostanu.
      Vyhledej pomoc psychologa co nejdřív...

      Vymazat
    2. Ahoj Dewii, za psycholožkou chodím, ale pořád nechce pochopit, že jsem opravdu tlustá. Ještě nějaké to KG dolů a budu naprosto spokojená :)
      Jinak ty že máš přes 50kg?, dle fotek bych tipovala, maximálně 45kg a to ještě s oblečením a botama :-) Ale líbí se mi to, máš úžasnou postavu. Martina

      Vymazat
    3. S 35kg je otázka času, kdy budeš mít zástavu srdce nebo něco podobného. Divím se, že už nejsi někde na kapačkách. Jinak Karolíno, fandím Ti. Máš krásnou postavu a jsi inspirací zdravého životního stylu a tohle by měly ty holky pochopit. Vypadáš spokojeně a ne jako smutná kostnatá anorektička, která si odmítá přiznat problém. :) Lucka

      Vymazat