sobota 2. března 2013

Domácí arašídové máslo

Koupíme hodně moc buráků (já měla asi 900 g), pustíme si film a loupeme, co nám síly stačí. Oloupané buráky lehce orestujeme na pánvi. 

Z pánve arašídy přesypeme do stolního mixéru a začneme mixovat (děláme přestávky, aby se mixér nezavařil). Po chvíli mixér zastavíme, seškrabeme kousky arašídů ulpělé na stěně a mixujeme dál, dokud se neuvolní olej z arašídů a máslo nemá hladkou konzistenci. 

Arašídové máslo přelijeme do skleničky/nádoby a skladujeme v lednici. 

8 komentářů:

  1. Takže máslo jsou ,jen, rozmixovaný arašídy?:-O hustý to jsem nevěděla:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no v kupovanych jsou vetsinou i jine veci :D jako rostlinny tuk, cukr, sul...

      Vymazat
  2. Dělali jsme to také, ale bez pražení. Nechutná to sice jako opravdové arašídové máslo, ale určitě je to zdravější, kdo ví co všechno je v kupovaných :)U kupovaných v poslední době jen málokdy narazím na nějaké, co mi vážně chutná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdové arašídové máslo jsou opravdu jen a jen rozmixované arašídy... :-) To, co se prodává v obchodech, má často k arašídovému máslu daleko

      Vymazat
  3. Mně to takhle krásně do jemna nešlo... ale nepražila jsem :/ (a je fakt že můj mixér na tom není moc dobře ani)
    ještě jsem přemýšlela arašídy předtím namočit, ale ony pak zas namočené chutnaj hodně odlišně

    OdpovědětVymazat
  4. Achjo! strašně vám všem závidím ty mixéry! :-)
    ten můj dědeček by zamlel asi z posledního :D

    A můžu mít dotaz? Jaký obor na zču studuješ, nějak to nemohu dohledat a zajímalo by mě to z důvodu, že se příští rok chystám hlásit na dálkovou sociální antropologii a zajímala by mě obtížnost...
    Díky moc! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dostala ten svůj od mamky, která měla dva a jsem za to nejvíc ráda - zatím zmákl všechno, co jsem chtěla:))
      Studuji sociologii.

      Vymazat