sobota 16. února 2013

Pizza těsto


Ingredience (2 velké plechy)
500 g hladké mouky
1/2 kostky droždí
250 ml vlažné vody
3 lžíce olivového oleje
1 lžička cukru
1/2 lžičky soli
---------------------------------
+ olivový olej na vymazání plechu
+ variace na fotkách: rajčatové sugo, čerstvá rajčata, žampióny, kukuřice, zelená paprika, pórek, veganský sýr ricotta, bazalka, koření na pizzu

Postup
Do 100 ml vlažné vody nasypeme lžičku cukru, rozdrobíme půlku droždí, rozmícháme a necháme vzejít kvásek.
V míse smícháme sůl a mouku, přidáme kvásek, olej a zbytek vody a rukama vypracujeme těsto. To necháme hodinu (klidně i déle) kynout na teplém místě. Plech vymažeme olivovým olejem, těsto rozdělíme na dva díly a z každého dílu vytvarujeme na plechu tenkou placku. Pizzu poklademe surovinami dle chuti a dáme do vyhřáté trouby na 250° C a pečeme asi 8-10 minut.

16 komentářů:

  1. mňam!! :) nevím,který Tvůj recept je lepší!!
    mimochodem děkuju za tip s dvojdílnou krabičkou :D opravdu-minulý týden jsem byla u alberta v Plzni a mám ji!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. copak je to rajčatové sugo prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V podstatě omáčka :) Na pizzu, ale i těstoviny :) Taky sem přidám recept :)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem ji už vyzkoušela a je fakt výborná a udělala jsem si k tomu i ten veganský sýr ricotta. Díky za recept. A všem ostatním rozhodně doporučuji:).

    OdpovědětVymazat
  5. Dnes byla k obědu a úžasný. Myslím, že jsem našla další oblíbené jídlo. :) A děkuju za recept, zatím se mi vždy povedlo všechno, co jsem od tebe zkoušela uvařit. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, jak dlouho má vzcházet ten kvásek ? Už tu čekam celkem dlouho a nic :/

    OdpovědětVymazat
  7. Výborná :) máš skvělé recepty !

    OdpovědětVymazat
  8. Dostal jsem typ od Italů, používat místo vody perlivou minerálku. Rozdíl jsem zatím nezaznamenal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom už jsem také slyšela, ale ještě nezkoušela :)

      Vymazat
  9. výbornej recept mozna by sli z toho testa udelat i langose :)

    OdpovědětVymazat
  10. Dnes ozkoušeno a těsto se povedlo. Sice kvásek nenakynul, jen bublal ale i tak byl efekt dobrý a pizza výborná. Díky!

    OdpovědětVymazat
  11. Zkoušela jsem dnes poprvé a těsto se povedlo a pizza chutnala celé rodince. Díky moc!

    OdpovědětVymazat