sobota 8. června 2013

Drobenkový koláč s rebarborou


Ingredience
5 stonků rebarbory (cca 450 g)
3 lžíce třtinového cukru
2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek celozrnné mouky
1 hrnek třtinového cukru
3/4 hrnku rostlinného tuku Alsan
1/3 sáčku kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
1 sáček vanilkového pudingu v prášku
1 a 2/3 hrnku rostlinného mléka (měla jsem rýžové)
špetka soli

Postup
Z rebarborových stonků odkrojíme horní a spodní část. Rebarboru oloupeme, silnější stonky podélně rozřízneme a nakrájíme na menší kousky. Ty promícháme s třemi lžícemi třtinového cukru a necháme 20 minut odležet.
Troubu předehřejeme na 180° C. Plech vymažeme olejem, nebo tukem a vysypeme hrubou moukou.
V míse smícháme drobenku z obou druhů mouky, cukru a povoleného tuku. Z mísy odebereme jeden hrnek drobenky. Do zbytku v míse přidáme rostlinné mléko, prášek do pečiva, vanilkový puding v prášku a sůl. Dobře promícháme, rovnoměrně rozprostřeme na plech, posypeme kousky rebarbory, zasypeme drobenkou, co máme v hrníčku a dáme do vyhřáté trouby na asi 30-40 minut.

Poznámky
Maminčin recept, který jsem trochu upgradovala :D Komu nevadí kyselost rebarbory, může část postupu, kdy se rebarbora míchá s cukrem a nechá odležet vynechat.

20 komentářů:

  1. Ahoj, mozem sa spytat, varis len pre rodinu taketo kolace, alebo si das aj ty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bydlím jen s přítelem a vařím/peču pro oba :) Tohoto koláče už mám v sobě 5 kousků :D

      Vymazat
  2. Jojo, vypadá uplně úžasně :)

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá krásně, taky jsem dneska dělala dost podobný :) pak i kompot, jen rebarbora s cukrem :)

    OdpovědětVymazat
  4. krásnej,hned jsem si opsala recept :-)) když nemám ren rostl.tuk mužů použít povolenou Floru?? ( nic jiného doma bohužel nemám)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě jde použít jakýkoliv tuk na pečení, rostlinný Alsan je zde uvedený, protože je vegan :))

      Vymazat
    2. Flora (alebo Perla) ale nie je na pecenie....myslis, ze by to slo aj s nou? Dnes sa chystam povalit pre Alsan a mam to daleko ;)

      Vymazat
    3. Jo to je takový to mazací máslo? To pokud vím na pečení ne =/

      Vymazat
  5. Ach jo Ty mě jednou utrápíš :D <33

    OdpovědětVymazat
  6. vypadá lákavě, ale kdo ví jak doopravdy chutná :P

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuju za tenhle úžasný recept!!
    Je to muj první vegan moučnik..udělala jsem si ho se švestkama + rebarbora a byl úžasný,všechno se hned snědlo.

    P.S. Chystám se vyzkoušet všechny recepty z tvého blogu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeej to mě strašně těší!! Klidně pak piš, co se ti povedlo/nepovedlo :))

      Vymazat
  8. Bude blbé, když to udělám s rebarborou z mrazáku? :/ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč by ne, mamka dělá koláče z mražených borůvek :))

      Vymazat
    2. Rebarbora z mrazáku (jako každé zmražené ovoce) ale pustí dost šťávy, takže spodní těsto potom může být trochu víc mokré. A nebo šťávu z rebarbory jemně vymačkat. Mně osobně ze zmražené rebarbory koláč moc nechutnal.

      Vymazat
  9. Karolina rocks! :) Super, naozaj je vyborny ten kolac, nabuduce tam kludne sotim cele polkilo tej rebarbory. Mas velmi pouzitelne recepty co sa daria, to nie je take caste vo veganskych kucharkach ;) :)

    OdpovědětVymazat
  10. jeee zrovna dneska takový sestra taky upekla :)
    Rebarboru jsem ochutnala poprvé v životě, ale nejvíc mi stejně chutná ta drobenka, tu bych nejradši celou oloupala :D

    OdpovědětVymazat
  11. Mnam tak ten vypadá velice lákavě :) určitě ozkouším, udělala jsi mi na něj hroznou chut...

    OdpovědětVymazat
  12. mnam, mnam...ted jsem ho delala uz podruhe, dobrotka :) diky za recept ;)

    OdpovědětVymazat