pátek 28. září 2012

Zapečené brambory se špenátem



Ingredience (4 porce)
brambory (cca kilo)
mražený listový špenát (2 balení)
1 cibule
4 stroužky česneku
100 ml sójové smetany
100 g uzeného tofu
olivový olej
sůl, pepř

Postup
Brambory nakrájené na tlustší plátky uvaříme v osolené vodě.
Na olivovém oleji osmahneme nakrájenou cibulku a česnek. Přidáme špenát a chvíli podusíme. Nakonec ochutíme trochou soli a pepře.
Do pekáčku vymazaného olivovým olejem skládáme vrstvy - nejdříve brambory, pak špenát a znova brambory. Vše zalijeme sójovou smetanou a dáme péct na 200°C. Asi 10 minut před koncem pečení ještě posypeme brambory nastrouhaným uzeným tofu a dopečeme dozlatova.

4 komentáře:

  1. Ahoj Dewii. Přecházím na vegan stravu už nějakou dobu. Nicméně se potýkám s moc velkým problémem: finance. Bydlím sama, chodím pořád na gympl, kvůli vejšce navštěvuju ještě kurz výtvarky (2x týdně pár hodin) a ještě kytaru (bez tý bych umřela). Proto nemám tolik času chodit ještě do práce (peníze mám, ale je jich málo). Občas jsem chodila dumpsterovat, ale poslední dobou narážím jen na řetězy... Ale k věci :D Jde o to, že sojové jogurty a tak jsou hrozně drahý. 20 korun za natural a ještě víc za nějakej sladkej, to samý právě se smetanou a tak. Zkoušela jsem hledat "levnější" značky, ale všechno, co jsem našla, se pohybuje maximálně v řádech koruny (u soj.mléka víc, ale levnější mi občas přijde...hnusný)... Nevěděla bys o něčem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já tyhle náhražky moc nejím, dost se pak strava prodraží :) Jogurt mám tak 2x do měsíce, mléka se dají celkem jednoduše dělat domácí...nejlevnější jogurty, co jsem viděla stály 15,-, dělá je Provita :)

      Vymazat
    2. Díky :) já mam problém s bílkovinama, tak se to snažím nahánět všude, dke se dá, tak je jím právě často... no

      Vymazat
    3. Mám stejný problém (málo peněz, času a panická hrůza z nedostatku živin :D), řeším to luštěninama (pomazánky ze žlutého hrachu nebo cizrny, polívky, pseudoindický jídla,...), sójový maso a tofu nejsou zas tak drahý (chodím pro něj do Alberta) a dá se s nima dělat milion věcí, ořechama (vlašáky máme od strýčka, občas se dají nasbírat i ve městě) a mlíka si dělám domácí (sójové, ze sušeného kokosu, ovesné, míchaná...podle potřeby, času a toho, co mám doma). :)

      Vymazat